Redizajn webu v roku 2022: Držte krok s dobou i konkurenciou

Vytváranie si úsudkov je ľudskej psychike vlastné vo všetkých oblastiach života. V digitálnom svete sú tieto úsudky kľúčové. Vedeli ste, že podľa vedeckých zistení máte len 50 milisekúnd na to, aby váš web zapôsobil na návštevníka?

 

V rýchlej dobe internetu je teda vašou úlohou dosiahnuť, aby vaša stránka priniesla návštevníkovi viac ako len dva základné dojmy – prvý a aj posledný. Ako na to?

Venujte svojmu webu maximálnu pozornosť

O tom, že webová stránka je pre podnikanie povinnou jazdou, sa v roku 2022 už baviť nemusíme. Aby vám však web prinášal výsledky, nemali by ste ho brať len ako svadbu z povinnosti. Vaša stránka potrebuje – slovami klasika – hýčkanie a opateru, inak sa ľahko zmení na sizyfovský balvan, ktorý nie a nie vytlačiť do kopca.

 

Čo myslíme tým hýčkaním a opaterou? Že by ste mali s vážnosťou vnímať všetky kritické nedostatky. A v prípadoch, keď to už inak nejde, jednoducho nakresliť hrubú čiaru a web od základov prestavať.

 

Ak dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Ako inak, toto príslovie platí aj o dizajne webových stránok. So železnou pravidelnosťou sa na nás obracajú klienti, ktorých existujúce weby sú… hm, ako to povedať slušne… skrátka dogabané. A to si ešte zachovávame vysokú mieru politickej korektnosti.

 

V mnohých prípadoch drobné zásahy problém nevyriešia, a tak musíme ísť do hĺbky a stránku redizajnujeme.

Zdá sa vám, že váš web nefunguje, ako by mal?

Takéto sú najčastejšie klinické príznaky, podľa ktorých to spoznáte:

 

  • Analytika vašej stránky sa vyvíja negatívne
  • Váš web sa prepadáva vo výsledkoch vyhľadávania Google
  • Návštevníci sa vám priamo sťažujú na pomalé načítavanie, zlé ovládanie v mobile a iné užívateľské problémy
  • Alebo jednoducho vy sám/sama cítite, že stránka nefunguje, ako by mala

Pociťujete vyššie spomenuté klinické príznaky? Tak to asi nebude len obyčajná chrípôčka. Naši špecialisti sa postarajú o kompletnú diagnostiku a váš web čo najskôr vyliečia. Ozvite sa nám aj bez výmenného lístka.

Spomeňte si, čo všetko vám prekáža na iných

Tak ako na všetko v podnikaní, aj na web vašej spoločnosti by ste sa mali vždy pozerať očami zákazníka. Predstavte si teda, že ste v časovej tiesni a na webe firmy X hľadáte riešenie Y:

 

Prekáža vám, ak sa pri načítavaní stránky koliesko točí a točí?

Šaliete z toho, ak stránka pri zobrazení na mobile „uteká“ mimo displeja?

Máte chuť do niečoho kopnúť, pretože sa po kliknutí nedostanete k obsahu, ku ktorému by ste sa dostať mali?

 

Môžete si byť istí, že všetky tieto veci budú rovnako prekážať aj návštevníkom vášho webu. Ak skĺznete k benevolentnosti len preto, že viete, koľko námahy vás to stálo a koľko námahy by vás ešte stálo to celé prerobiť, ste na najlepšej ceste do pekla.

Na čo všetko by mal dobrý webdizajnér myslieť?

Mať nejaký web je dnes naozaj jednoduché. Mať kvalitný web je o odhodlaní neustále napredovať a rozvíjať svoje podnikanie. Čo všetko musí vaša webstránka mať, aby sa o nej dalo povedať, že je naozaj kvalitná?

 

Rýchlosť (alebo skôr pomalosť?) načítania webu

Už to počujeme: „A čo to znamená: dostatočne rýchlo? Veď heeej, nie je to síce do dvoch sekúnd, ale však návštevník nemá stopky, tak snáď sa pre dve-tri sekundy navyše nepohnevá…“

 

Ou nou, takto to nepôjde. Preklepnite si váš web cez šikovný nástroj PageSpeed Insights od Google, ktorý vašej stránke nastaví nekompromisné zrkadlo.

Web nie je vo vyhľadávači dostatočne vysoko

Kto nie je na prvej strane v Googli, ako by ani neexistoval. Ako vám s týmto problémom môže pomôcť redizajn? Ide o viacero dielikov stavebnice, ktoré musia do seba zapadnúť. Hovorí sa im optimalizácia pre vyhľadávače alebo skrátene SEO (z angl. Search engine optimization). Len správnym nastavením jednotlivých techník SEO docielite, že vaša stránka sa v rankingu vyhľadávačov posunie nahor.

Nekvalitný kód a nepotrebné skripty

Infraštruktúra stránky, tzv. back-end, je často primárnou príčinou množstva problémov webu. A to nielen na strane návštevníka, ale aj administrácie obsahu. Možno máte na stránke nepotrebné javascripty alebo ten, kto vám stránku kódoval, nebol až taký macher, ako sa tváril. Vedzte však, že na každú dieru je záplata a žiaden problém nie je taký veľký, aby sa nedal vyriešiť.

Máte problém s fungovaním vášho webu? Alebo by ste ho potrebovali kompletne redizajnovať aj po vizuálnej stránke? Ozvite sa nám cez kontaktný formulár.

Responzivita webovej stránky

Váš web si už dnes návštevníci neprezerajú len na monitore počítača. Displeje mobilných telefónov majú rôzne rozmery a rozlíšenia a vy sa preto musíte postarať, aby sa váš web zobrazil bezchybne na každom displeji. Pamätajte, nerobíte to kvôli nikomu a ničomu inému, než kvôli úspechu vášho biznisu.

Veľkosť obrázkov

Veľké, neoptimalizované obrázky nahraté na vašom webe sú ako olovená guľa. Výrazne predlžujú čas načítavania stránok, čím robia z vašej stránky ťažkopádny moloch. A s niečím takým je ochotný pracovať len ten, kto nemá iné východisko. To zrejme nechcete.

 

Vhodne zvolené pluginy na optimalizáciu veľkosti obrázkov vám dokážu v takomto prípade zachrániť krk a ušetriť blamáž.

Navigácia na stránke a zákaznícka cesta

To, ako sa dostať ku konkrétnemu obsahu na vašej stránke, môže byť pre vás úplne logické a prirodzené. Ale je to dostatočne jasné aj pre vášho návštevníka? Neprivedie ho komplikovaná navigácia, nekonečné preklikávanie sa a nelogické prepojenia k šialenstvu? Stránky a podstránky by mali byť rozvrhnuté tak, aby sa v nich vyznal aj úplný… opäť tu máme politickú korektnosť… začiatočník! Dbajte na precízne UI (užívateľské rozhranie) aj UX (užívateľský zážitok).

Vyťažte maximum z digitálnej reklamy

Nikdy nebolo jednoduchšie dostať reklamu k relevantnému publiku. Cielenie reklamy cez reklamné siete Facebooku či Googlu vám umožňuje osloviť nielen náhodnú masu, ale vašich skutočných potenciálnych zákazníkov. Chcite však od online reklamy viac, ako len lajky a dosah!

 

Reklamy môžete optimalizovať tak, aby vám pinášali reálne výsledky v podobe vloženia produktu do košíka, vykonania nákupu či preskrolovania určitej časti obsahu. Vďaka remarketingu ľahko zacielite na návštevníkov, ktorí už o váš web, obsah alebo produkty prejavili záujem. Efektívne fungovanie takýchto kampaní však predpokladá správne nastavenie všetkých potrebných záležitostí na vašom webe.

 

Chcete vašu webstránku pripraviť na zmysluplné a efektívne online kampane? V agentúre Prosimsi máte všetky služby pod jednou strechou. Postaráme sa o váš web i nastavenie reklám. Napíšte nám na info@prosimsi.sk.

Vizuálne spracovanie stránky

Prevažná väčšina používateľov webu vníma samotnú značku cez kvalitný dizajn a užívateľský zážitok. Na základe vizuálneho dizajnu si vytvorí prvý dojem z webu až 94 percent používateľov. To je celkom vysoké číslo, že? Prvý dojem je – rovnako ako v medziľudských vzťahoch – veľmi dôležitý pre ďalšie vnímanie značky a môže pretrvať až niekoľko rokov. Otázka teda znie: Aký dojem chcete u vašich (potenciálnych) zákazníkov zanechať?

Byť vždy up-to-date

Digitálny svet je neustála zmena. Vaše online portfólio nestačí raz dobre nastaviť a nechať ho bežať. Neustále meniaci sa algoritmus Googlu, Google Analytics, API prepojenia, umelá inteligencia, ale aj legislatíve zmeny (viď. sprísnené pravidlá pre cookies) si vyžadujú byť v strehu. Stavíme sa, že vaša konkurencia si to uvedomuje. Dokážete s ňou držať krok?

5 dôvodov, prečo redizajnovať váš web v roku 2022

V predošlých riadkoch sme sa snažili spomenúť všetko, čo by dobrý web mal mať. Ak máte radi veci celkom stručne a jednoducho, heslovite zhrňame, čo konkrétne vám prinesie redizajn webu:

 

  1. Zlepšíte užívateľské rozhranie a užívateľský zážitok
  2. Rozšírite si možnosti pre online marketing a reklamu, zvýšite kvalitu leadov
  3. Skvalitníte marketingovú komunikáciu vašej značky alebo firmy
  4. Zlepšíte SEO a celkovú výkonnosť stránky
  5. Vytvoríte podmienky pre bezproblémovú integráciu aplikácií tretích strán